Terminillo da Rieti


  • 78.1 km

    Distance

  • 124 m

    Min height

  • 1697 m

    Max height

  • 1573 m

    Δ height

  • Road

  • Rest

  • Effort

  • Fame



La carta d'identità della salita parla chiaro: pendenza media 6,6 % pendenza Max 12%. Totale 26 km circa.

Da Rieti la strada inizia subito a salire, sia pure nella primissima parte con 3,8 % di pendenza media, per riscaldare le gambe. A Vazia, il primo impatto con la montagna reatina, la pendenza media sale al 4,5 %, nello spazio di pochi metri e si impenna al 6%.

Da Lisciano fino a Pian di Roche il un tratto è di circa 9 km, con una pendenza media dell'8,1% e una pendenza massima del 12%; qualche centinaio di metri per allentare la tensione sulle gambe; poi riprende a salire, per circa 8 km con una pendenza media del 7,9% e una massima del 9,2% fino a Pian de Valli; poi a Campoforogna, si tira un pò il fiato, e la pendenza media del 2.1%, consente di interrompere l'apnea; il tratto di circa tre km, lo si può sfruttare, aumentando la velocità, se si vuole fare il tempo, oppure per tirare il fiato.

Si sale a quota 1700 metri circa e inizia il penultimo tornante (sono quattro alla fine dell'ascesa).


The identity card of the climb is clear: an average gradient of 6.6 % on maximum gradient 12%. Total of 26 km.

From Rieti, the road starts to climb, even in the very first part with 3.8 % of average slope, to warm up the legs. To Vazia, the first impact with the mountain of rieti, the average slope rises to 4.5% in the space of a few meters and goes up to 6%.

From Smooth up to the ground of the Roche a stretch of about 9 km, with an average gradient of 8.1% and a maximum slope of 12%; a few hundred metres to loosen the tension on the legs; then continue to rise, for about 8 km with an average gradient of 7.9% and a maximum of 9.2% up to Pian de Valleys; then Campoforogna, you pull a little breath, and the average slope of 2.1%, allows you to stop the apnea; the stretch of about three miles, you can take advantage of increasing the speed, if you want to make the time, or to catch a breath.

You climb to the altitude of 1700 meters and begins the penultimate bend (four of them at the end of the ascent).

Map/Elevation

Pictures


Download

Download the GPS file

Download the complete page